Saturday, February 6, 2010

Bandung Trip - Day 3, Tukar Kasut


Aku terjaga dalam pukul 1 pagi. Perut rasa memulas. Bermulalah kisah gore yang memualkan. Aku rasa tak lain tak bukan, mesti mee sup pedas yang aku makan kat Jalan Dago petang tu. Sampai ke pagi aku ingat 2-3 kali jugak la aku membuang.

Pagi ni macam biasa pukul 6:45 am aku dah turun breakfast. Tapi macam semalam jugak. Sempat makan roti sapu jem strawberi jek. Aku ingat pukul 8 kot baru siap dia punya breakfast semua sekali. Pagi ni kitaorang nak pegi repeat kat Pasar Baru. Aku ingat aku sambung breakfast kat sana je la nanti.

7:30 am dah tercegat kat Pasar Baru. Banyak lagi kedai tak bukak. Hari ni Ummi nak beli telekung lagi. Pastu nak to-up barang dari kedai Tanter Lisa. Buat stock kata dia. Sebab lepas ni tak tau bila pulak nak datang sini. Ummi nak tukar duit rupiah lagi. Ada satu money changer kat Pasar Baru. Tapi rate dia tinggi compare dengan kat Malaysia. RM388 untuk 1 Juta Rupiah. Aku singgah kedai makan nak sambung breakfast heavy sikit. Order la Indomie. memang dia buat macam indomie kita masak kat rumah je. Aku ingatkan ada la sayur macam maggi goreng mamak kat Malaysia. Harga, RPH15,000. Mahal kan. Maggi goreng mamak baru RM3.50.



Aku beli sehelai lagi tudung untuk mak. Kali ni kaler merah. Sure mak suka. Ummi beli T-Shirt Bandung & Telekung untuk bagi kat adik-adik. Singgah Toko Tanter Lisa untuk top-up barang jamu Ummi. Aku dah tak tahan. Aku kena tukar kasut baru. Kasut Crocs Band ni memang tak sesuai kalau buat berjalan lama-lama. Sakit kaki lagi ada. Singgah satu kedai kasut tu, tengok satu kasut sneakers Adidas. Kalau ikut harga ngan design dia memang boleh beli la. Janji sedap pakai dan dapat menghilangkan sedikit sakit kaki aku ni.

Dalam pukul 10 am,kitaorang gerak pegi tempat lain pulak. Aku nampak signboard Jalan Braga tak jauh dari Pasar Baru ni. Tahan satu Cab Wira terus gi sana. Kena service charge RPH2,000 sebab berenti betul-betul depan pasar masa dia nak ambik aku tadi. Nasib baik Jalan Braga dekat je. Total dengan service charge RPH7000 je.

On the way ke Jalan Braga, aku lalu kat Jalan ABC. Jalan ni famous dengan peralatan elektroniknya. Ada satu mall yang aku rasa mungkin ala-ala low yatt kalau kat KL.




Rupanya takda mende pun kat Jalan Braga ni. Aku masuk satu shopping mall. Ada la 2-3 factory outlet. Barang-barang pun tak berapa gerek sangat. Rendah lagi dari tahap Reject Shop kalau kat Malaysia. Logo Tommy Hilfinger senget-senget, Jeans Levi's pegi potong Red Tab kat pocket dia. Aku spend dalam setengah jam je kot kat area Jalan Braga ni. Pastu Ummi ajak pegi The Secret Jalan Riau.

No comments:

Post a Comment