Thursday, February 4, 2010

KL - Bandung... Sekarang Jalan...


Pukul 5:30 pagi jam handphone aku dah berbunyik. Aku kena bersiap awal hari ni sebab dah janji ngan teksi pukul 7 pagi ambik aku. Nak hantar Najmi gi sekolah dia dulu. Pagi ni Najmi takyah mandi. Dia mandi kat sekolah je nanti. Lepas je sembayang subuh, aku bersiap dan kejut Najmi bangun. 6:30 am kawan Abang Azim call tanya jalan nak datang rumah aku. Dia dah ada kat area Bukit Subang. Aku bagi direction lebih kurang yang aku rasa takkan menyesatkan dia nak carik rumah aku. Sebab senang je nak carik Subang Galaxy ni. Abang ipar aku dari Perak takyah pakai Garmin pun boleh sampai rumah aku.

Time aku nak kuarkan kereta untuk hantar Najmi, teksi pun sampai. Aku suruh dia tunggu kejap sebab nak antor Najmi gi sekolah dulu. Sampai je sekolah Najmi, aik.. gelap lagi. Masalah... Tapi aku try jenguk dalam sekolah dia. Kat dapur lampu dah bukak. Ohh lega dah ada orang. Aku pun antar Najmi masuk sekolah dia. Dah ada sorang budak dah datang.

Balik je rumah aku panggil Ummi dengan harapan dia dah siap bersolek. OK dah siap. Terus naik teksi. Teksi masuk highway ikut Bukit Jelutong Shah Alam. Baru aku tau pagi-pagi jem jugak kat Tol Bukit Jelutong ni ye. Sepanjang jalan aku berbual-bual la ngan Adik Teksi ni. Just nak hilangkan rasa ngantuk. Nampak alim mungkin sebab dia pakai kopiah.

Sampai LCCT, jam menunjukkan pukul 8 pagi. Awal lagi ni. Flight pukul 9:45 am. Aku gi check in. Ramai gak orang nak gi Bandung pagi ni. Check in tak makan masa yang panjang sebab aku takda barang nak timbang. Dapat je tiket aku ajak Ummi gi breakfast. Taknak makan McD. Mainstream lagi mahal. So masuk la Marrybrown. Ummi makan bubur ayam ngan coffee aku makan burger telur. Boleh la alas perut. Lagipun kat rumah tadi sempat makan Roti ngan telur (same menu) Bibik buat. Jam 8:45 aku ajak Ummi gi masuk immigration check. Lebih kurang pukul 9 lebih gate bukak. Naik Airasia Indon punya. Lebih kurang pukul 10 baru berlepas.
"Pasangkan Sabuk Pengaman anda"

No comments:

Post a Comment