Tuesday, September 20, 2011

Demak DTM 150


Gua rasa gatal nak pakai motor balik la... Leceh rasanya bila setakat nak pegi Pasaraya Big nak beli gula ke apa, Gua nak kena start kereta.. Kalau kereta kecik takpa..Avanza tu dah la panjang..
Tapi Gua teringin nak pakai motor dengan helmet motorcross.. Rasanya agak poser kalau Gua pakai Scooter Suzuki VS125 / VS150 pastu pakai helmet motorcross.. Bila belek-belek website Mudah sebulan dua ni, Gua rasa Gua nak angkat Motorcross / Scrambler terus la.. Memang agak poser bunyinya.. Tapi Gua rasa itulah motor yang agak extreme gua mampu beli buat masa ni..





Nak pakai naked bike Kawasaki ER6n, memang tak mampu sebab sampai RM30 ribu lebih harganya..
Lesen Gua pun B2 je..Takkan nak pakai motor 650cc.. Baik Gua beli kancil 660 je.. sah-sah tak kene hujan..
Gua rasa untuk beginner macam Gua, dapat pakai Demak DTM 150 ni pun dah kira OK. Harga pun tak mahal sangat..Gua bayar downpayment RM150 dah boleh kuar motor..hehehe.. 

Janji Gua tak rasa poser kalau Gua pakai helmet motorcross untuk gi opis...

12 comments:

  1. mcm azroy...aku tgk ramai pakai moto ni..helmet tu mmg charee..

    ReplyDelete
  2. demak ni macam susah sket nak cakap la bang, sebab kwan gua pakai sebulan dah bunyi kasar enjin dia... T_T

    ReplyDelete
  3. Nak angkat Kawasaki KLX 150 macam mahal sangat..Lagipun pakai tayar dia jenis nak main masuk hutan punya.. Gua nak pakai untuk street bike je

    ReplyDelete
  4. dah alang2 lu org cerita pasal motor boleh tak gua cerita masalah enjin motor gua. motor gua ni jenis suzuki smash revo. dah pakai nak masuk 4 tahun dah. start tahun kedua gua pakai motor ni enjin dah mula kasar bunyinya. macam mana nak selesaikan ni. sampai gua dah pakai minyak enjin untuk diesel pon tetap kasar. pelik gua dengan kejuruteraan motor suzuki ni. patutlah masa gua beli aritu towkey kedai tu beria-ia tak nak jual dengan gua. tapi sebab gua punk gua lawan cakap towkey tu. sekarang dah macam kata pepatah komik pahlawan cina, "bila keranda sudah dibawa, barulah bercucuran air mata".

    ReplyDelete
  5. angkat terus...nanti p FAT...naik moto je bro...leh sampai melaka tu...hahaha

    ReplyDelete
  6. abg aku pakai suzuki klx150...bila aq try bwk mmg puas ati la bro..tpi cost dia byk ow...lagi2 tukar tayar untuk road...tpi mmg puas ati la...

    ReplyDelete
  7. bro...ada x kwn2 yg nk jual dtm150 murah2

    ReplyDelete
  8. sesuai x dtm 150 buat ulang alik g tmpt keje tiap hari yg jaraknya 45km??
    mcmna pulak pnggunaan mnyaknya,kuat or x?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bagi aku , scrambler ni untung ranggi2x je , bukan motor untuk jalan jauh. Lagi satu , dtm 150 ni agak tak bagus sebenarnya . aku pernah jumpa pomen cina dekat area taman semarak (nilai negeri 9) . dia cakap demak ni cc kecik body berat . tapi aku dah pun beli . nasib baik cash , kalau hutang tu mau nye bayar setahun je . haha . tapi sekarang ni aku nak upgrade cc motor aku . dtm 150 tapi pakai enjin lifan 250 timing chain. sekarang ni tengah kumpul duit . tapi kalau nak pakai dtm ni toksah nak buat ulang alik yang jauh . tu jee.

      Delete
    2. Enjin lifan 250 timing chain brape kos tukar bro?

      Delete
  9. It doesn't matter what type of helmet you wear and what you ride. Your style is your style, and what makes you happy makes you happy. I wore a Dirt Bike helmet 2 years and rode an EX5.

    Poser is buying a Dirt bike and never jumping, popping wheelie, or learning to drift. To be hardcore you got 2 go hard.

    P.S. Meat grinders don't kill people, it's what you use to help get rid of the body.

    Someday I'd like to see you ride, to see if y'all really hardcore or not. I also live in Subang. 4evrmuslim at gmail dot com

    ReplyDelete
    Replies
    1. I had a dirt bike, it was Demak DTM 150 2011 - 2013, later Honda CRF250OL since 2013.....I never do jumping, wheelie or drift.....but I rode to places unreachable by normal bikes. I don't feel like a poser. I ride off road really hard, with a full face, not a dirt bike helmet!

      Delete