Friday, February 5, 2010

Macam Kat Universal Studio


Aku teringin sangat nak gi Cihampelas ni bukannya apa. Aku nak tangkap gambo ngan Superman, Spiderman, He-Man, She-ra (ada ke?), Ultaman, Arnold SusahNakEja, Dragonball, etc. Patung-patung ni memang satu attraction yang dibuat oleh tokey-tokey kedai kat area situ.

Sampai je sana, aku terus masuk kedai Spiderman. Ada patung spiderman besar atas bumbung kedai dia. Aku berkenan dengan Backpack laptop jenama Palazzo ni. Tak pernah dengar nama brand ni. Tapi material dan harga agak menarik. Kalau convert duit Malaysia, dalam RM50 je kot. Kalau kat Malaysia kualiti macam beg ni, kurang-kurang RM130 kot. Jeans pun banyak kat sini. Tapi diragui jugak keaslian jenamanya. Kalau murah, kain pun cantik, belasah je la satu.



Aku tak beli lagi beg tadi. Ingat nak survey 2-3 kedai lagi. Masuk kedai Superman pulak. Harga beg dia lebih kurang sama je macam kedai tadi. Tapi design macam aku berkenan tadi takda. Aku beli T-Shirt gambo Patrick, (makhluk Tapak Sulaiman dari Bikini Bottom) untuk Najmi. Sure dia suka. Aku punya porch bag (Beg pinggang) dah koyak. Banyak sangat bawak duit. Berjuta-juta Rupiah katakana. Tapi sayang gak beg tu. Ummi bagi masa dia dapat hadiah dari Standard Chartered. United Color Of Benetton tu. Ummi suruh beli yang lain. Aku malas la. Bukan apa. Aku lebih selesa letak duit dalam wallet. Lebih organize.

Aku pegi balik kedai Spiderman tadi. Aku sambar je terus Beg Palazzo tadi. Aku sound Ummi awal-awal, jangan sumbat barang sangat dalam beg tu. Takut tak sempat nak menunjuk kat budak opis nanti. Ada satu kedai jeans tu bagi diskaun 50%. Aku pun belek la satu jeans Burberry tu. Walaupun aku tau memang tak ori punya. Tapi kain dia cantik. Ada 50% diskaun pulak tu. Convert duit Malaysia dalam RM30 jek. Belasah je lah. Kat luar kedai tu ada tempat alter seluar. Potong bawah, kaki kasik kecik sikit, kena RPH10,000. OK la tu. Kalau kat Malaysia kurang-kurang RM10 kena.

Aku dah rasa lapar. Ye lah, makan roti sapu jem strawberi je pagi tadi. Ada satu kedai Nasik Timbel kat seberang jalan. Kat Cihampelas ni, kedai dia dekat sangat dengan jalan besar. Jalan pulak punya la sibuk. Payah nak nyeberang jalan. Ada Patung He-Man ngan Wolverine kat kedai seberang jalan tu. Kena ambik gambo ni. Hmm..Patung Dragonball ngan Captain America pun ada.

Kedai nasik timbel kali ni tak la best macam kat Jalan Dago semalam. Aku order Nasik Timbel Bakar lauk Ayam + Tempe + Tauhu Goreng + Pegedil. Aku tak minum air maness. Order air teh tawar je la. Lagipun tu lah air paling murah dalam menu tu.

Ummi nak carik handbag. Aku cadangkan gi Rumah Tas. Tapi tak sure kat mana tempatnya. Aku memerlukan tempat ada wi-fi free. Boleh tanya Lebai Google kat mana Rumah Tas. Disebabkan nak guna wi-fi, Ummi masuk J-Co order Donut ngan coffee. Rumah Tas terletak kat Jalan Limbang. Jauh jugak tu. So lepas ni, gi Jalan Dago balik la. Kat sana pun ada 2-3 kedai handbag & kasut.

No comments:

Post a Comment