Saturday, March 20, 2010

Nasik Mandi


Hari rabu lepas aku kena attend meeting kat Pejabat Tanah Galian Negeri Sembilan. Sampai je sana pagi tu, Haji Suhid (Subject Matter Expertise - SME e-Tanah) ajak minum dulu kat Mee Jawa Tulang. Aku order Mee Jawa Daging je. Mee jawa @ Mee rebus ni memang favourite aku sejak dulu lagi. Sekarang ni kat KL port Mee rebus aku kat Gulam Mee, Kota Damansara. Rasa dia ada iras-iras Mee rebus Mastan Ghani, Teluk Intan.

Tengahari tu Haji Suhid ajak makan kat Senawang. Aku tertanya-tanya, apa yang best sangat kat Senawang tu. Dah la dekat ngan rumah Abang long aku je. Karang serba salah pulak sebab tak singgah. "Kita nak pekena Cendol order sekali tambah banyak kali ke?". Aku tanya Haji. "Cendol best bukan kat Senawang. Kat Seremban ni ada Cendol lagi best... Ni kita nak pekena Nasik Arab" Kata-kata Haji tu membuatkan aku rasa lapar terus.

Layan jugak makan kat Nasik Arab Senawang ni. Ada pasang lagu-lagu irama padang pasir. Haji order Nasik Banjir Ayam + Kambing untuk 3 orang makan. Air dia order Manggo Lassi satu jug. Phehhh.. Makan besar hari ni.

Nasik Banjir dihidangkan di dalam dulang, ada ayam separuh ekor, daging kambing 3-4 ketul besar-besar jugak, ada acar timun dan lassi (susu masam). Tak habis aku ngan Hisham makan hari tu.

No comments:

Post a Comment