Friday, May 14, 2010

Gigi Berlubang = Nafas Berbau


Tadi aku baru hantar dental claim sebanyak RM150 kat HR...So aku ada balance lagi RM100 untuk claim dental tahun ni. Claim tu aku buat sebab hujung bulan hari tu aku buat tampalan gigi sebanyak 2 batang. Dah tua-tua macam ni, makin banyak gigi yang rosak dan start nak berlubang. Sebelum ni dah 3 batang gigi aku kena cabut sebab dah tak mampu ditampal... Lubang dah dalam sangat... Ada sekali masa zaman sekolah dulu, tengah makan nasik, ntah macam mana tergigit batu dalam nasik...Pecah gigi aku... Ni kes makcik kat dewan makan hostel aku masa tu tak cuci beras betul-betul. Aku patutnya saman je kantin tu...

Ada balance RM100 lagi untuk claim tu, aku ingat nak buat scaling gigi lah.. Orang cakap gigi boleh putih sikit. Ada satu teknik lagi, dia akan letak satu layer pemutih gigi kat gigi kita. Boleh tahan dekat 2 tahun putihnya... Tapi aku rasa mahal kot. Aku buat scaling je la kot...

No comments:

Post a Comment