Friday, May 14, 2010

Manesss


Bekalan gula berkurangan kembali. Ini kedai dekat ngan rumah aku dah start sorok gula kat bawah meja kaunter dia. Ini semua taktik sebab nak tunjuk bekalan gula kurang dan nak paksa kerajaan naikkan harga gula. Utusan Meloya semalam (13 Mei) ada cerita pasal kerajaan sedang mempertimbangkan semula untuk menarik balik subsidi gula. Aik..Bukan baru je ke harga gula naik. Alasan, macam biasa la...Gula tak baik untuk kesihatan... Aku sejak tahun 2008, memang dah kurang ambik gula. Sekarang ni pun gi minum kat mana-mana, aku order semua yang kosong-kosong je... Nescafe 'O' Kosong, Teh 'O' Limau kosong...Tapi selalunya air kosong lah.. Nak manis sikit, order Milo kosong, Horlick kosong. Gula Equal tu , dah taraf macam handphone dah pada aku... Gi mana-mana pun mesti bawak. Aku pakai brand TESCO jek..Murah.


Kalau gula naik harga lagi, macam-macam bende pun akan naik harga la...Kadang-kdang yang takda kena-mengena dengan makanan pun naik harga jugak. Apa kena-mengena harga CD kat Distro Jimbo, Broken Noise naik harga sebab gula naik harga?

No comments:

Post a Comment