Friday, July 16, 2010

Assam Pedas Piorrrr

Asam Pedas Claypot - Restoran Kota Laksamana 1 (try la carik kat Garmin)

Gua bukanlah true masakan asam pedas ni. Tapi gua start layan pun sejak gua makan kat food court tepi tasik Kelana Jaya. Gua suka Asam Pedas Daging. Gua bukan hardcore vegan yang tak makan daging ke apa. Cuma tengah kurangkan makan daging sebab gua ada potensi dapat darah tinggi.

Petang tadi on the way nak balik dari PTG Melaka, member ajak gi layan Asam Pedas kat Jalan Laksamana... Dekat-dekat dengan area Jonker Street, Melaka.

Sempat la gua snap 2-3 gambar untuk tatapan kawan-kawan semua. Tapi memang layan gak Asam Pedas dia ni.

Nasik dia dah siap dengan sayur dengan telur masin

Asam Pedas Daging

Asam Pedas Pari

P/S: Lama dah gua tak check blood pressure dengan kencing manes gua. Gua rasa sejak outstation ni, gua belasah makan macam-macam dah ni...

2 comments:

  1. asam pedas melaka mmg charee..aku dulu duk melaka selalu layan kt kota laksamana ni..tp dulu kedai kecik je..aku layan ni kompem kepale berpeluh 4 gelen..

    ReplyDelete
  2. ada lagi kedai lu kena riki.

    yang sampai terangkat-angkat kening pun ada bang

    ReplyDelete