Monday, July 12, 2010

Kancil perang


Hari ni genap 2 minggu kancil perang ni menjadi kereta rasmi keluarga gua. Daripada aircond tak sejuk langsung, skrg dah jadi sejuk lepas gua tambah gas. Spark plug yang tak pernah bertukar sejak abah gua beli 3 tahun lepas, gua dah tukar masa servis minggu lepas. Memeranjatkan, spark plug asal kereta tu ada 3 brand yang berbeza. Satu NGK, satu brand Proton dan satu lagi brand Sparx. Macam mana la selama 3 tahun ni abah gua boleh bwk kereta ni. Tapi tanduk kat depan bumper tu yang mahal. Kereta besar pun takut kalau gua cucuk kat highway.

2 comments:

  1. kenapa kancil perang?
    (peperangan atau kaler perang)

    encik anonimos...

    ReplyDelete
  2. Masa zaman muda-muda dulu, geng-geng kitaorang memang panggil kancil yang ada tanduk kat bumber dia tu sebagai kancil kereta kebal...memang khas untuk berperang..

    ReplyDelete