Sunday, March 14, 2010

GST


Semalam aku pegi jenjalan kat Pertama Complex ngan Ummi. Dah lama kitaorang tak masuk KL. Sejak jadik SGHC Crew ni, kitaorang punya territory cuma area Shah Alam, Subang, Sg. Buloh, Kepong, Damansara Utama, TTDI, PJ, Kelana Jaya, Subang Jaya. Kalau boleh aku nak avoid masuk KL langsung.

Sebelum keluar daripada parking tu, aku pegi la bayar dulu kat kaunter. Kena RM4:50 untuk tempoh dekat 2 jam aku kat situ. Dekat resit tu ada tulis GST 5% RM0.22. Mak ai... Sistem parking diorang ni dah ready for GST (Good & Service Tax). Tunggu Gomen announce je lagi, diorang terus on. Cuba bayangkan, untuk setiap parking yang lebih kurang RM4.50 tu kita kena tax RM0.22. Itu baru parking. Kalau beli barang pun kena jugak. Kali ni kalau diorang buat demo lagi macam demo Anti PPSMI atau demo Anti ISA macam hari tu, aku rasa Anti GST kali ni lagi dasyat lagi kot.

No comments:

Post a Comment