Saturday, March 6, 2010

Bloody Death Goat


Jimbo. Kalau lu baca posting ni, aku nak rekemen kat kau band metal ni main kat mana-mana gig yang lu organize. Nama band "Kematian Kambing Berdarah" (Bloody Death Goat). Genre Javanese Melodic Death Metal (sebab sebahagian besar band member berketurunan Jawa). Aku copy paste review yang telah di 'translate' dari Majalah Rolling Stone tahun 1995.

Sebuah kugiran haram bawah tanah yang ditubuhkan di hostel SMKJ pada pertengahan tahun 1995 dan tidak mendapat izin dari pihak warden serta pengetua sekolah. Kugiran ini diberi name "Kematian Kambing Berdarah" atau dalam bahasa omputeh je Bloody Death Goat.Ia dianggotai oleh 5 orang pelajar yg tak baper tinggi IQ mereka. Muzik mereka lebih terarah kepada death metal serta diselang seli dgn unsur muzik Jawa dimana kebykkan anggotanya adalah keturunan Jawa. Meraka berjaya menghasilkan 1 demo tape yang bertajuk "Telinga Berdarah ditempeleng warden/Blood Ears got slap by a warden" yang mengandungi 4 buah lagi keras dan penuh kekejaman.Demo tape mereka telah terjual sebyk 100 unit dan dijual disekitar pasar lambak Sungai Sumun dan pasar pagi pekan Selekoh. Kugiran ini berkubur di akhir tahun 1995 apabila anggota kumpulan ini tidak setuju apabila pihak asrama meminta mereka menyanyikan lagu2 seperti Ukays,Spoon dan Scoin. Antara tajuk lagu demo mereka adalah:
Side A

1. Aku benci Kak Eton/I hate Kak Eton.
Dicipta oleh pemain gitar kugiran ini yakni Jikin the Evil killer(2 dari kanan). Lagu ini dicipta khas utk Kak Eton iaitu tukang masak dewan makan yg memasak makanan yg tak sedap. Lebih2 lagi bila masak ikan cencaru dimana sisik/jaket ikan tu tidak dibuang langsung.Apepunya malas la ini olang

2. Dimana kao kebumi bangkai itu/Where did u buried that carscass.
Lagu ni cipta oleh Amat the Godox menceritakan tentang kematian kucing kesayangannya. Walaupon berjiwa metal namun sifat cinta pada haiwan amat mendalam dalam jiwa Amat the godox ini. Kucing beliau bernama Tompok telah mati namun tiada sesiapa tahu dimana kubur kucing itu, sehinggalah hari ini.

Side B
3. Matematik buatku pening!/Math make me headache!
Lagu ini pula berkisar tentang kebencian angota kumpulan ni (yg berdiri kanan sekali) dgn mata menyorot ganas terhadap matapelajaran matematik. Walaupon hanya bermain tabla dan selaku backing vokal namun beliau tidak dpt menyelamai subjek matematik tersebut dengan baik.

4.Gundorowo/Gundorowo
Lagu ini tentang pengalaman ngeri budak hostel ini apabila disampuk oleh makhluk halus yakni lembaga hitam ketika membasuh seluar dalam pada jam 11 mlm di bilik air.

Full line up dari kiri ke kanan
Yahya the meat eater/Amat the Godox/Apis the witchhunter/Jikin the Evil Killer/Pozan the kuih Pow eater.

No comments:

Post a Comment