Saturday, March 6, 2010

Stadium Sultan Mizan


Aku balik kampung sebelah mertua aku kat Gong Badak, Kuala Terengganu minggu lepas (Masa Maulidul Rasul). Sempat la singgah kat Kuala Kemaman pekena sata (Aku rasa sata paling best kat Terengganu). Pastu on the way sebelum sampai Kuala Terengganu, singgah kat Keropok 008 kat Kuala Abang pekena keropok lekor 'gete' goreng. Keropok 'gete' ni dia tak rebus dulu. Dia gentel lepas tu terus goreng.

Aku bukannya nak cerita pasal makanan kat Terengganu ni sebab kalau aku cerita, memang macam-macam makanan yang best kat Terengganu ni yang aku kena cerita. Aku cuma nak share gambar Stadium Sultan Mizan yang runtuh bulan 7 tahun 2009 lepas tapi masih belum diperbaiki sampai hari ini. Aku dengar cerita, kerajaan Terengganu saja taknak betulkan Stadium ni sebab tempat ni jadik satu tarikan pelancung pulak kat sana sekarang. Masa dia elok dulu takda orang nak gi tengok pun. Sekarang dah runtuh, ramai pulak yang melawat (termasuk la aku, walaupun stadium ni hanya 5 KM je dari rumah mertua aku). Stadium kontroversi ini adalah satu mercu tanda tentang ketirisan perbelajanjaan kerajaan Terengganu yang menggunakan duit pemberian rakyat secara sesuka hati diorang saja. Bayangkanlah sekiranya masa stadium ni runtuh, kita atau ahli keluarga kita berada di dalamnya. Siapakah yang harus dipersalahkan?

2 comments:

  1. fuh ketirisan tu..yb2 je gune ayat ni..

    ReplyDelete
  2. Banyak baca harakahdaily la jadik macam ni. Tapi OK ape ayat ketirisan tu.

    ReplyDelete